Frågor & Svar


MIN KOD FUNKAR INTE?!

Kolla så du angivit koden exakt. Kopierar du koden från ett mejl så var noga att inga mellanrum före eller efter koden kommer med. Funkar det ändå inte så kontakta kundsupport.

JAG SER INTE MINA BILDER?
Är du användare hos oss sedan tidigare så måste du använda den nya bildkoden du fått för att lägga till bilder till ditt konto. Eller så skriver du in bildkoden först, och sen loggar in på ditt konto.

SIDAN SER KONSTIG UT/ FUNGERAR EJ?
Vi rekommenderar att ni släpper smartphonen eller läsplattan och använder en vanlig dator. Vår sida fungerar bäst med en uppdaterad webbläsare. Här kan du ladda hem de vanligaste kostnadsfritt (öppnas i nytt fönster):

– Firefox

– Safari


– Chrome


– Internet Explorer

Rekommenderad skärmupplösning: 1024×768.

NÄR KOMMER KODEN?
Koden skickas normalt en till två veckor efter fotografering.

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON KOD?
Har du inte fått din kod via mail, sms eller per post har vi troligtvis inga eller felaktiga uppgifter om dig. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

JAG KAN INTE SKAPA ETT KONTO?
Har du redan registrerat din e-post/ skapat ett konto hos oss kan du inte skapa ett konto med samma e-postadress. Har du fått en ny bildkod kan du enkelt logga in på ditt konto och där lägga till ditt barns bilder via din nya bildkod. Har du tappat bort dina inloggningsuppgifter vänligen kontakta kundsupport.

JAG SER INGA BILDER / ENDAST GRUPPBILDEN?
Har ditt barn blivit fotograferat? Vi skickar ut bildkod även till barn som missade fotograferingen då det kan finnas ett intresse för gruppbilden. Kontakta oss om det saknas bilder trots ditt barn blivit fotograferat.

HUR BESTÄLLER JAG?

1. Välj produkt

2. Byt bild/ färg

3. Lägg i kundvagnen

4. Gå till kassan

5. Förhandsgranska dina produkter genom att klicka på dem

6. Välj betalsätt

7. Genomför köp

KAN JAG BLANDA ALLA MINA BARNS BILDER?
Javisst! Under MINA BILDER lägger du till/ samlar alla barnens bilder på ett konto. Sen är det bara att blanda som du vill.

KAN JAG ENDAST KÖPA EN LITEN BILD?
Nej, vi säljer endast hela ark, 20×30 cm.

HUR LÄNGE FINNS MINA BILDER KVAR ATT BESTÄLLA?
Dina bilder lagras hos oss i 10 månader, om inget annat anges.

VARFÖR HAR JAG INTE FÅTT HEM BILDER FÖR PÅSEENDE?
Hos oss sker påseendet på webben. Det sparar på miljön och våra kunder slipper returnera oönskade produkter. Du kan beställa precis de bilder du önskar, t o m blanda olika bilder i samma ark.

VAD ÄR LEVERANSTIDEN?
Beställda produkter levereras direkt hem till Kunden via PostNord inom 30 dagar ifrån beställningsdatum. Skolkatalogen är vanligtvis klar cirka 5 veckor efter fotograferingen, först då kan vi lova leverans inom 4 veckor. Digitala bilder skickas med mejl när betalning är erlagd.

NÄR KOMMER SKOLKATALOGEN?
Vanligtvis brukar vi kunna hålla en leveranstid på ca 7 veckor efter fotograferingsdatum.

DET SAKNAS PRODUKTER?
Olika produkter kan ibland skickas i olika försändelser beroende på format, t ex skolkatalogen, förstoringar och canvas.

MINA BILDER HAR SKADATS I LEVERANSEN?
Vänligen kontakta kundsupport.

ERT BANKGIRO FUNGERAR INTE / JAG KAN INTE BETALA?
Numera sköter PayEx vår fakturering, så vid fakturafrågor ber vi er kontakta dom på telefon: 0498-201517 eller via deras kontaktformulär: http://payex.se/kundservice/privatkund/faktura/

Fakturan skickas via post till angiven postadress när er beställning skickas ut.